10 tipov – ako vylepšiť content marketing

Poznáte to, dvaja hovoria to isté a pritom sa vám zdá, že každý hovorí iné. Rozdiel je v tom, ako to povedia. No a v online marketingu je to ešte o to ťažšie, že chýba mimika, gestikulácia, úsmev, vôňa… Doplňte si, čo ešte. Ale všemocný a kvalitný obsahový marketing si poradí aj s tým. Dokáže vdýchnuť do slov život, výraz, emóciu a príbeh. Čím je to, že sú niektoré texty tak chytľavé a čítané?

 

ZÁKLADNÉ PRAVIDLÁ CONTENT MARKETINGU

 

1. AK STE SÁM, NEONIKAJTE SI A UKÁŽTE SA

Veľa freelancerov o sebe píše v množnom čísle. Tvária sa, ako veľká firma, alebo tím ľudí, pritom je to firma o jednom človeku. Prestaňte s tým, ak sa to týka aj vás. Je to neosobné a zavádzajúce. Neonikajte si, riskujete stratu dôvery. Na tom, že robíte sám nie je nič zlé, práve naopak. Je to výhoda, vaša práca je osobnejšia. A čím neformálnejšie budete komunikovať, tým lepšie.


napr. Zrušte v štruktúre webu menu časť O nás a nahraďte ju O mne. Alebo, ak ste masér O masérovi, ak copywriter, napr. Kto píše.  Rovnako tak aj v článkoch na blogu a na sociálnej sieti, píšte o sebe v jednotnom čísle: Nie, zanechajte nám komentár, ale zanechajte mi komentár a pod.


Na webstránke ponúkate vaše produkty/služby. Je jasné, kto ich ponúka a kto stojí za tým všetkým? Postavte sa za to, čo robíte, predstavte sa, doplňte svoju fotku (ak ste tím, aj celý tím) a ak máte príbeh,  aj ten.

 

2. POUŽÍVAJTE JAZYK ZÁKAZNÍKOV

Hovorte, resp. píšte rečou, ktorej vaši zákazníci rozumejú. Vlastne píšte, ako keby ste hovorili s dobrým priateľom.

Čím úprimnejší a menej dôležitý prejav máte, tým lepší je váš obsahový marketing. (obráok/zdroj: Ortodoxní Nitrančani)

Nepoužívajte premúdrelé a príliš odborné výrazy. Možno si to ani neuvedomujete, ale dávate sa tým „vyššie, nad zákazníka“ a tým sa od neho vzďalujete.  Nadobudne pocit, že mu nerozumiete.

A okrem toho, zákazník je ten, ktorý je najdôležitejší, na neho myslite počas tvorby obsahového marketingu stále.

  • Samozrejme, iný slovník použije predajca áut a iný predajca detského oblečenia. Ak sú vašou cieľovkou mamičky na materskej, vôbec sa nebojte aj slangových výrazov, ktoré sú v tejto komunite bežné. Napríklad, zlatulinké, malinké, spinkať a pod.
  • A ak si myslíte, že nárečie sa nehodí do online marketingu, zabudnite na to. Ortodoxní Nitrančani váš vyvedú z omylu a navyše s humorom.

napr. Vite co je sranda? Ja u nás vycapím pre vás fotku stanici, jag hu prerabaju, z jennu vetu k néj… a na ďalší den píšu 2jé noviny podrobný článek. No nesmej sa! Ale potom mi volado napise, ze si tu mastim ego no nemastim, chloncem uz víno! (zdroj: fb/Ortodoxní Nitrančani)


3. KOMUNIKUJTE PRÍNOS PRE ZÁKAZNÍKA

Asi si už nemusíme donekonečna  prízvukovať, že zákazníkom nepredávame produkty, služby, ale to, aký úžitok z toho majú. To je ich jediná motivácia venovať nám pozornosť, zaujímať sa o našu ponuku a nakúpiť. Ak ide o predajné texty a chýba im prínos pre zákazníka, tak nemožno hovoriť o content marketingu alebo kvalitnom copywritingu. Preto, vždy komunikujte výhody a profit pre zákazníka, to je základná esencia každého predajného textu.

4. RIEŠTE JEDNU TÉMU, ZROZUMITEĽNE A KONKRÉTNE

Akýkoľvek obsah, statusy, newslettre, články na blogoch – vždy sa držte jednej témy. Ak sa v článku počas písania zamotáte, odložte si ďalšie príbuzné témy na nadchádzajúce články, ale určite nemiešajte hrušky s jablkami. A buďte pokiaľ možno čo najkonkrétnejší.

Ak si nie ste istý, či je váš článok pochopiteľný, dajte ho prečítať niekomu, kto by mohol byť vašim zákazníkom. Ak po prečítaní nepochopí, čo ste ním chceli povedať,  určite ho upravte. Možno ste špecialista na to, o čom píšete, ale nie copywriter.  Treba si uvedomiť, ako to vníma ten, pre koho píšete. Inak hrozí, že vám zákazníci nemusia rozumieť.

5. NECH TO MÁ ŠŤAVU A EMÓCIU

Niekto považuje emóciu za slabosť, iní pochopili, že v content marketingu nesmie chýbať. Nebojte sa emotívnych a experesívnych slov  a nebojte sa prekvapiť, nech to má šťavu. Kvalitný obsah si to doslova žiada. Rozdiel môžete vidieť, keď si porovnáte obrázok z Tuning party a obrázok z eshopu so šálom nižšie.  A to nehovorím o texte k šálu. No uznajte, kto by si ho kúpil?

Obsahový marketing si žiada emóciu – slovom aj obrazom. (obrázok/zdroj: powermagazine.sk)

Používajte obrázky s emóciou. Ideálne, ak nimi prekvapíte a zabavíte. Wau efekt je vítaný a týka sa nielen slova, ale aj obrazu.


kúsok  z pozvánky na Power tuning party:

Okrem totálne prekopaných show cars sú očakávané aj zreštaurované youngtimery, superšporty, vzácne pouličné mašinky a samozrejme, majestátne železá spoza veľkej mláky.  Na „plachte“ sa vystriedajú v moderovanom Show&Shine za asistencie fešných dievčat vybrané autá, merať sa budú decibely výfukov. Budete sa môcť stretnúť s ľuďmi, ktorých vášeň sa taktiež koncentruje na štyri kolesá.  (zdroj: Powermagazine.sk)


6. NEZABUDNITE NA NÁZORNÉ PRÍKLADY

Používajte príklady, prirovnania, metafory, aby čitatelia jednoduchšie pochopili a vedeli si aj predstaviť, o čom píšete. Priložte aj infografiku (vysvetľujúci obrázok, graf, tabuľku, príp. video). Pôsobí to oveľa dôveryhodnejšie a zvyšuje to hodnotu textu, pretože je zrozumitelnejší a konkrétnejší.


Ako inšpiráciu odporúčam napr. aj môj článok o Affiliate marketingu, kde polopate vysvetľujem aj pre tých, ktorí o affiliate nemali šajnu, o čom to je.

Predstavte si, že napríklad pripravíte nejaký konkrétny kurz a chcete ho predať. Vo vašej databáze nemáte veľa kontaktov a ani na sociálnej sieti veľa fanúšikov. No jasné, že chcete získať čo najviac účastníkov kurzu. Váš kurz je síce perfektný, ale sám asi veľa vody nenamútite a

Toto je ukážka chýbajúcej emócie.

to je škoda. Presne tu je priestor na Affiliate spoluprácu. Tak si prizvete do spolupráce “obchodníkov”, ale nie takých tých klasických, ale Affiliate partnerov, ktorí budú vašu ponuku šíriť ďalej a prinesú vám účastníkov kurzu. Nie iba potenciálnych, ale takých, ktorí si kurz reálne zaplatia. čítať ďalej…


7. VŽDY DEJ, NIE TRPNÝ ROD

Povedali sme si, že chceme do písmenok vniesť život. Vyhnite sa trpným príčastiam a takým tým slovám bez života. Používajte slovesá a slová, ktoré majú dej, život.


  Namiesto – bol nájdený, našla som.


8. VHODNÉ SÚ OTÁZKY, PRIAMA REČ

Pokúste sa čo najčastejšie vtiahnuť ľudí do diskusie, do deja. Aby sa zamysleli, pouvažovali. Oveľa ľahšie tým dokážete vzbudiť ich potrebu a túžbu. Používajte v predajných textoch otázky. Na sociálnej sieti tak môžete otvoriť debatu a motivovať fanúšikov ku komentom, čím vlastne zvyšujete aj dosah vašich príspevkov. V článkoch na blogu sa hodí okrem otázok aj priama reč.  Môžete článok hneď v úvode začať otázkami, ktorými už hneď naznačíte, aký problém v ňom rozlúštite.

Naučte sa na sociálnej sieti správne položiť otázku. Hlavne sa nezamotajte. Otáznik by malo byť to posledné, čo v poste je, inak sa odpovedi v komente nedočkáte. Takže za ním už žiadne slová.


napr. Kde si dnes užívate vašu prvú rannú kávu? Doma, v kaviarni, alebo v práci?


9. BUĎTE JEDNÝM Z TÝCH, PRE KTORÝCH PÍŠETE

Robte texty a každý obsah na web, články na blog tak, aby bolo jasné, že ste jeden z nich. Píšte „z ich strany“. Stále sa treba vžiť do role zákazníka. Aby bolo zrejmé, že pochádzate z radov ľudí, ktorým sa prihovárate, viete čím žijú, rozumiete ich potrebám. Čím väčší prienik zákazníci medzi vami a sebou nájdu, tým väčšiu dôveru si u nich získate. Dá sa to vyjadriť napríklad aj takto:


⇒ napr.  Vonku je krásne, konečne máme na dovolenke chvíľu pre seba, užívame si voľno. Až na to, že mnohí nedokážeme len tak nečinne vylihovať. Doteraz sme naháňali čas, ponáhľali sa a teraz toto? Tak sa poďme popri sladkom ničnerobení niečo nové naučiť a nerušene pritom relaxovať ďalej. čítať celý článok Letné tipy do ucha.


10. DOKONALOSŤ NEZNAMENÁ, ŽE UŽ NIE JE ČO PRIDAŤ, ALE NIE JE ČO UBRAŤ

Je jedno, či píšete status na Facebok, newsletter, článok do novín, blog, texty na leták,  texty na web alebo eshop – vždy majte na pamäti, že menej je viac. Snažte sa čo najmenej slovami vyjadriť čo najviac. Neotravujte ľudí zbytočnými omáčkami a nekvetinkujte predajné texty.  Pôsobí to zavádzajúco a neznie to úprimne.

 

Všetci sme zaneprázdnení a uponáhľaní. Nemáme čas na prázdne reči. Preto si niekoľkokrát po sebe prečítajte svoj content a vyhoďte postupne všetky slová navyše, skráťte dlhé súvetia a rozdeľte na viac kratších viet.  Zredukujte texty na podstatné a nevyhnutné. Tak váš obsahový marketing získa na kvalite.

Želám vám veľa nápaditosti, vtipu a hlavne prirodzenosti pri vytváraní obsahového marketingu.

marketing, ktorý chytí za ♥
Facebook Instagram