Nie je to až tak dávno, čo Facebook doplnil možnosť pridávania stories aj pre firemné účty. Prečo by ste nemali túto funkciu ignorovať? Čo vášmu biznisu môže Facebook stories priniesť?
Čo je to Facebook Story?
Poďme si najskôr povedať, čo to vlastne Facebook Story je. Je to funkcia, ktorá je prakticky identická s Instagram príbehmi. Umožňuje nahrať video alebo fotografiu, ktorá sa užívateľom zobrazuje po dobu 24 hodín od uploadnutia. Rovnako ako v prípade Instagramu, aj Facebook poskytuje možnosť rôznych úprav vkladaného obsahu (pridávanie Emoji, textov, atď). Na Instagrame je táto funkcia veľmi populárna, bežným používateľom prináša nových followerov.
Možno si kladiete otázku, načo teda používať Facebook príbeh? Veď Instagram ponúka rovnakú možnosť, ktorá je navyše oveľa populárnejšia a efektívnejšia. Áno, nepopieram, Insta v tomto skutočne ťahá za dlhší koniec. Na rozvoj biznisu však silu Facebooku netreba podceňovať a treba využiť všetky nástroje, ktoré ponúka.
Prečo používať Facebok stories ako marketingový nástroj?
- Vďaka príbehom dáte svojej firme či značke ľudskejšiu podobu. Môžete pridávať fotky či videá ľudí podieľajúcich sa na chode podniku, zábery kreatívneho procesu. Je to niečo ako behind the scenes pri tvorbe filmov. Film je super ako finálny produkt, ale kto by sa rád nepozrel na to, ako vznikol? Ľudia sú predsa zvedavé tvory bažiace po čo najväčšom množstve inform
ácií. Tak prečo im ich nedať a naoplátku z toho vyťažiť?
- Ďalšou skvelou formou využitia stories sú rôzne súťaže. Prostredníctvom Facebook story viete svojich sledovateľov informovať o tom, kedy a ako súťaž prebehne. Zároveň ich tým viete podprahovo navnadiť, aby v daný moment sledovali vašu Facebook stránku. A povedzme si otvorene, z vlastnej skúsenosti vieme, že keď už na nejakú stránku prídeme, tak si na nej aj trochu poscrollujeme…
- Okrem súťaží je Facebook story výborný nástroj pri release nových produktov či služieb. Nemusíte hneď prezradiť všetko, len navnadiť sledovateľov, aby v moment, kedy vypustíte do sveta nový produkt či službu, sledovali vašu stránku. Práve zvedavosť je to, čo používateľov donúti kliknúť na vás a zistiť viac.
Čo z toho vyplýva? Nebuďte len Facebook duchom s dokonalou stránkou bez štipky tepla. Natáčajte, foťte a pridávajte príbehy z každodenného chodu značky či firmy. Zhmotnite sa a získajte si srdcia vašich klientov.
Na ďalšie dôvody, prečo používať Facebook Stories prídete určite sami. Chce to len začať a najlepšie hneď.
Volám sa Simona Halásová. Mám 26 a som tak trochu schizofrenik. Nie, nebojte sa, psychicky som v poriadku :) Skôr narážam na študijnú a pracovnú kariéru. Pred 3 rokmi som skončila medzinárodné vzťahy v Prahe a aktuálne študujem právo na Trnavskej univerzite. Razím teóriu, že vzdelávať sa má človek celý život. Po prvej výške som začala pracovať v nadnárodnej korporácii, kde som po 2 rokoch trhania si vlasov pochopila, že toto nie je cesta pre mňa. Moja kreatívna duša strádala. A ako hovorí Majk Spirit, človek má tvoriť, nič nie je horšie ako letargia. Osud mi do cesty priniesol v správnu chvíľu správnu príležitosť. So sestrou sme dostali možnosť navrhnúť kolekciu topánok pre značku ZDA Partizánske. Splnený sen ešte korunovala výhra Zlatej Fatimy za najlepší dizajn topánky na výstave Trenčín mesto módy. Po polroku spolupráce sa však naše cesty so ZDA rozdelili. Smutné? Áno. Ale dostala som do života ako bolestné úžasného človeka – Danielu M., ktorá zo mňa vydolovala ďaľšiu kreatívnu časť môjho ja, a to písanie. Takže teraz okrem iného píšem. Veľa. O práve, sociálnych sieťach, móde, dizajne… Prakticky o všetkom, v čom som doma. Mám rada, keď môžem z jednoduchého nápadu či myšlienky vytvoriť niečo, čo má srdce a dušu.