Kedy nefunguje ppc reklama na fb?
- keď na fb máte nekvalitný, nedobrý, alebo žiadny obsah, nevytvorili ste si vzťah s fanúšikmi a zrazu pridáte jeden príspevok a naň spustíte reklamu
- keď máte veľa komerčných príspevkov a takmer na každom vaše produkty a stále tlačíte na pílu
- keď obsah na vašej sociálnej sieti nie je autentický, nie je osobný, keď fičíte na dokonalosti a fotobankách
- v mnohých prípadoch aj skutočnosť, že nemáte seriózny a hlavne funkčný a užívateľsky priateľský web, na ktorý zo sociálnej siete odkazujete.
Keď je reč o webe, nepredávajte hneď v hornej časti titulky. Najskôr zákazníkov presvedčte a argumentujte, až potom im ponúknite produkt. Nie naopak.
Kedy nefunguje ppc reklama na googli?
Dostať vďaka reklame ľudí na web je jedna vec. Ale ešte sme ani zďaleka nevyhrali, pokiaľ nenakúpia.
Aké sú tie najčastejšie dôvody, kedy je ppc reklama na googli nastavená super, no napriek tomu nefunguje?
- keď príde človek na váš web a nie je mu na prvý pohľad okamžite jasné, či je tu správne a o čom to tu na vašom webe vlastne je
- keď máte možno aj top dizajn, ale váš web je bludisko, na ktorom sa človek stratí a nedostane sa na 1-2 kliky, kde treba
- keď máte eshop a nákupný proces sa vlečie tak, že klienta prejde chuť niečo nakúpiť
- keď informácie na webe nie sú k veci, nie sú transparentné, trefné a jasné, keď je tam veľa „vaty“, pôsobí to zavádzajúco a predávate skôr ako argumentujete a presvedčíte, ako som spomínala vyššie.
Ak vám niekto sľúbi zázraky na počkanie, či už vďaka platenej reklame, alebo čomukoľvek, neverte tomu. Nič také neexistuje.
A ak by sa to aj omylom podarilo, čo je veľmi nepravdepodobné, tak to nebude mať pre vás z dlhodobého hľadiska prínos. Vy si tých ľudí potrebujete získať viac ako na jeden nákup. Jediné, čo sa vám naozaj oplatí, investovať do vzťahu so zákazníkmi.
Uvedomiť si pritom ale, že
1.) Ak sa na marketingu vašej firmy podieľa x rôznych ľudí a nemá jednu strechu, nebude to fungovať
Problémom mnohých firiem je, že z jedného stromu (firmy) vedie x konárov (rôznych odborníkov na špeciálne oblasti marketingu), ale tie konáre sa nedržia koruny (jedného zámeru). Tak sa stáva, že rôzni ľudia sa podieľajú na marketingu, ten je však chaotický. Ako celok projekt nefunguje, tápe. Lebo nemá jednu strechu, niekoho, kto tomu skutočne rozumie, stráži všetko, od dizajnu, cez kvalitný obsah, aktualizáciu webu, komunikáciu s grafikom, s právnikom, s ppcečkárom atď.
Chce to človeka, ktorý udáva smer a pozná súvislosti. Má na starosti to, aby všetky aktivity smerovali k jednému spoločnému cieľu a držali sa jednotnej cesty, fungovali navzájom ako rodina. Dopĺňali sa a podporovali.
Ak to tak nie je, firmy prichádzajú o peniaze aj o výsledok. Chápem, že agentúry sú finančne nákladné a nie každý na to má, ale je kopec schopných freelancerov, marketérov, ktorí vidia ďalej ako za ppc, ďalej ako za grafiku, ďalej ako za copywriting, či eventy. Vyznajú sa, majú aj reálne výsledky, skúsenosti s veľkými, či menšími projektami a firmami. Radi vám pomôžu. Snažte sa preto nájsť si pre váš biznis jedného takého externistu, ktorému môžete dôverovať a ktorý vás zbaví starostí a dovedie k výsledkom.
Ale vráťme sa k tomu, prečo často nefungujú ppc reklamy. Ako som už spomínala, skratky neexistujú, zbytočne ich hľadáme.
Ako prvé vždy odporúčam mojim klientom investovať do vzťahu so zákazníkmi, s potenciálnymi zákazníkmi, fanúšikmi. Marketing je cesta. Ak má fungovať, musíme po nej ísť dlhodobo a seriózne. Úprimne dať zákazníkom najavo náš záujem o nich. Nielen vtedy, keď nakupujú… Nekŕmiť ich denne produktami a službami.
Prineste im niečo, pre čo sa im oplatí „zostať“ s vami,
- aj keď práve nemajú potrebu u vás nakupovať,
- aj keď ste zatiaľ vzbudili len záujem o váš obsah na sociálnej sieti, ale nevzbudili túžbu (príp. potrebu) nakupovať
- alebo, aj keď už nakúpili, ale nechcete ich stratiť, chcete, aby vám zostali verní, príp. o vás v dobrom hovorili.
Treba im prinášať obsah, ktorý má pre nich aj v tomto čase hodnotu a význam. Učiť, zabaviť, rozptýliť a neskôr aj predávať.
2.) Marketing je o celej firme, nie o marketérovi
Online marketing to celé sám nezvládne. Ani marketér. Je to o všetkých ľuďoch vo firme, ktorí prichádzajú, aj neprichádzajú do kontaktu so zákazníkmi. Lebo marketing nekončí na marketingovom oddelení. Sú to čisté výklady, je to milý odkaz v objednávke, je to ochota predavačky v obchode, či na eshope, rýchlosť odozvy, či vybavenia reklamácie, je toho veľmi veľa. Spôsob, akým komunikujeme a ako úprimne sa o zákazníkov staráme, akou kultúrou a filozofiou vo firme žijeme.
Nedávno mi nonstop vyskakoval na fb sponzorovaný odkaz na reklamu jednej „agentúry“: Budeme vám efektívne spravovať sociálne siete“. Klikla som na odkaz, uvidela fb fanpage s jedným jediným príspevkom. Tým, ktorý bol platený. Úprimne, čudujem sa, že takéto „agentúry“ ešte žijú. Alebo začínajú svoj život takto? Dosť odvážne budovať si profil profi marketingovej agentúry s takýmto základným presľapom.
Ale to len na margo toho, že aj niektoré firmy, ktoré sa marketingom živia, predávajú „vodu“. Takže pozor na to, komu zveríte do rúk dôveru svojich klientov.
Ahoj, volám sa Daniela Mudráková. V marketingových vodách plávam od roku 2004. Základom prežitia v dnešnom virtuálnom svete je dobre poznať psychológiu predaja, mať cit pre obchod a rozumieť zákazníkom. Baví ma vytvárať obchodné stratégie a pomáhať vám získať zákazníkov na svoju stranu, tvoriť kampane a texty, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce, aj za peňaženku. Na seminároch a workshopoch vás rada naučím nielen ako písať trefné texty, rozumieť obchodu, ale aj ako budovať značku a predávať online.