Web stránka? Webstránka? Toto slovo skloňujeme denne nielen my, marketéri. Často na ňu odkazujeme všetci našich zákazníkov. Anglický pôvod sme si zdomácnili, takže je možné, že nemáme úplne jasno v tom, ako ho písať. Jazykovedci ho radia pod profesionálny slang. Ako sa teda píše?
Web stránka, alebo webstránka?
- Ako jedno slovo bez medzery – správne je „webstránka„, nie „web stránka“. Hodí sa do bežnej hovorovej reči a úplne v pohode aj do obchodných a marketingových textov.
- Ak by sme chceli byť veľmi oficiálni, čo my, obchodníci a správni copywriteri nechceme, tak je tu ešte alternatíva „webová stránka“.
- Toto slovo chápeme vo význame „webový dizajn; dizajn webstránok a píšeme správne v zdomácnenej podobe tiež ako jedno slovo „webdizajn“ .
- Ak by sme chceli byť dôležití, tak „webový dizajn“.
Takže odteraz všetko spolu – ako jedno slovo ;-) webdizajn, webstránka.
Ahoj, volám sa Daniela Mudráková. V marketingových vodách plávam od roku 2004. Základom prežitia v dnešnom virtuálnom svete je dobre poznať psychológiu predaja, mať cit pre obchod a rozumieť zákazníkom. Baví ma vytvárať obchodné stratégie a pomáhať vám získať zákazníkov na svoju stranu, tvoriť kampane a texty, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce, aj za peňaženku. Na seminároch a workshopoch vás rada naučím nielen ako písať trefné texty, rozumieť obchodu, ale aj ako budovať značku a predávať online.