Dôvera je najdôležitejší psychologický aspekt pri nákupe cez internet. Vlastne nielen pri online nákupe. A čo má presne spoločné dôvera s obsahovým marketingom, o ktorom počúvame z každej strany? Veľa…
Obsahový marketing je to,
- čo dáva vašim potenciálnym zákazníkom hodnotu, úžitok a zmysel
- čo pomáha vytvárať a udržiavať dôveru medzi vami a vašimi zákazníkmi
- čo je súčasťou budovania transparentného a úprimného vzťahu s vašimi zákazníkmi, ale aj vašej značky
- čo vám v konečnom dôsledku prináša nečakaných zákazníkov.
Hodnota pre zákazníka
Pridanú hodnotu vášmu zákazníkovi dávate už aj tým, že ho informujete o niečom, čo mu môže pomôcť, učíte a pomáhate mu zorientovať sa, aby si správne vybral. Že v ňom vzbudíte chuť urobiť niečo pre seba. Že ho potešíte, rozosmejete, alebo motivujete. Urobíte jeho problém ľahší a deň krajší. Že sa nájde v tom, čo publikujete. Vytvoríte vtipný, či poučný obsah, ktorý bude chcieť sám šíriť a zdieľať s priateľmi. Tomu sa hovorí kvalitný obsahový marketing.
Dôvera zákazníka
Keď zákazník vidí, že žijete tým, čím on, že mu rozumiete, robíte svoj biznis s láskou a vážite si zákazníka, získavate si jeho dôveru. Samozrejme, všetky ingrediencie do obsahového marketingu treba pridávať s rozumnou mierou. Nie stále iba predávať, nie stále iba učiť, nie stále iba zabávať. Treba zvoliť optimálny mix a mať na pamäti, že obsah nemôže zákazníka nudiť.
Transparentný a úprimný vzťah so zákazníkom
Mnohí sa boja priznať farbu, resp. odhaliť tvár. A to je chyba. Lebo ľudia chcú vedieť od koho kupujú. Nech je to aj muž, ktorý má eshop s dámskou bielizňou ;-) Takých nie je veľa. A budú si vás spájať s vašou značkou, budete výnimočný práve tým. Pochopia, že si stojíte za tým, čo robíte a nemáte čo skrývať. Dajte zákazníkom napríklad nazrieť do vášho zákulisia a ukážte, ako sa rodia nové šaty, ktoré predávate. Alebo im dajte tip na víkend, ktorý sa osvedčil vám. Ak majú aj menej príjemné komenty, reagujete s pokojom. A nikdy nestavajte svoj biznis na tom, že budete očierňovať konkurenciu.
Nečakaní zákazníci
Ak vytvárate rôznorodý obsah, máte väčšiu šancu prísť aj k tým zákazníkom, ktorí vaše služby vôbec nehľadali. Hoci pátrali napríklad po rade, ako sa zbaviť vodného kameňa, google ich nasmeroval k vám. Našli váš článok s tipmi, ako na to a pomohli ste im. Pochopili, že im rozumiete, vaše rady sú pre nich cenné, začali vás sledovať, získali ste si ich.
Alebo sa zabavili na vtipnom poste o tom, že niektorí bradáči spávajú s medvedíkom:)) Odtiaľ je už veľmi krátka cesta k nákupu. Keď nie dnes, tak neskôr určite.
V takom prípade idete na obsahový marketing dobre.
Kvalitný obsah vás dostane do hláv vašich zákazníkov
Ak je váš obsahový marketing skutočne kvalitný, zostávate v hlavách vašich fanúšikov a potenciálnych zákazníkov. Keď príde na to, že sa rozhodnú nakupovať to, čo máte práve vy v ponuke, automaticky sa im v hlave vynorí myšlienka na vás, verte tomu.
Vodu kázať, a víno piť – zabíja obsahový marketing
Nech bude váš obsahový marketing akokoľvek dobrý, keď sa v skutočnosti nebudeme k zákazníkom chovať úprimne, s úctou a rešpektom, nič vás nezachráni. Ani top copywriter a kvalitný obsah. Nikdy nesľubujme zákazníkom viac, ako im môžeme dať. Nepodceňujte zákaznícky servis.
Lebo charakter je presne o tom, ako sa správate k ľuďom, ktorých nepotrebujete. A v biznise, ako sa správate k ľuďom, ktorí u vás už nakúpili.
Sociálne siete, kde sa buduje transparentnosť, majú obrovský priestor nielen na šírenie dobrého mena, ale aj zlého. A kým z 10 spokojných zákazníkov sa pochváli priateľom 1, tak z 10 nespokojných 9. Tam nepomôže ani dobrý content. Ten musí ísť ruka v ruke so skutkami.
Slovo na záver
Je jasné, že obsahový marketing nie je záležitosť týždňa, ani mesiaca. Pretože dôvera je citlivá vec a buduje sa dlhodobo. A ideálne súčasne na webe + sociálnej sieti, ale aj v reálnom živote, pri zabezpečovaní kvalitného servisu pre zákazníkov. Je to proces, ktorý treba neustále udržiavať. Pri poctivej práci vás aj google odmení. Ak pritom, samozrejme, dodržíte určité pravidlá a nezabudnete, že aj zákazník je len človek.
Ak vám tento článok niečo dal, potešíte ma, ak mu dáte lajk:) ďakujem
Ahoj, volám sa Daniela Mudráková. V marketingových vodách plávam od roku 2004. Základom prežitia v dnešnom virtuálnom svete je dobre poznať psychológiu predaja, mať cit pre obchod a rozumieť zákazníkom. Baví ma vytvárať obchodné stratégie a pomáhať vám získať zákazníkov na svoju stranu, tvoriť kampane a texty, ktoré chytia vašich zákazníkov za srdce, aj za peňaženku. Na seminároch a workshopoch vás rada naučím nielen ako písať trefné texty, rozumieť obchodu, ale aj ako budovať značku a predávať online.